حافظه، پرونده تخيل و گنجينه عقل، دفتر ثبت وجدان و مخزن انديشه است.(بازيل
خوش آمدید - امروز : شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

سفرنامه انتالیا۴

روز چهارم
صبحانه را که خوردیم طبق معمول آماده شدیم و به دیدن شهر قدیمی کالیجی و دروازه هادریان و همچنین مسجد ییولی منار که نمونه ی جالبی از معماری سلجوقیان بود. به موزه آنتالیا رفتیم و بعد از آن به المپوس و چیمائرا رفتیم و در ساحل آرامش استراحت کردیم. در المپوس شعله های آتش طبیعی بودند که از میان صخره ها بیرون می آمدند. بعد از استراحت به چشمه های کارستی رفتیم. در اطراف آنتالیا آبشارها، آبگیرها و چشمه های فراوانی وجود دارد که هر کدام درجای خود بی نظیر است. اکثر اینها بر اثر باقیماندن رسوبات و فرسایش در طول سالیان زیاد بوجود آمده اند.
چشمه های کارستی
ناهار امروز یک غذای مدیترانه ای عالی بود در پییازیچی مصطفی خوردیم و البته سیر نشدیم چون حجم غذا کم بود. به مرکز خرید اوزدیک رفتیم. در این مرکز خرید ده ها فروشگاه بود و چندین رستوران، خرید که کردیم هنوز شب نشده بود ولی ما گرسنه بودیم پس به یکی از رستورانها رفتیم و برای عصرانه ساندویچ خوشمزه ای خوردیم و دوباره به خرید مشغول شدیم. چون گرم خرید شده بودیم به مرکز خرید تانساش که پر از مواد غذایی بود رفتیم. تانساش دو طبقه بود طبقه همکف فقط خوراکی و غذاهای مختلف بود و طبقه بالا پر از لباس، لوازم الکترونیکی، لوازم تزئینی و محصولات آرایشی بود حدود سه ساعتی در طبقه بالا بودیم و از طبقه ی پایین هم شام تهیه کردیم.
کشور چین از کشورهای فوق‌العاده زیبای دنیا به شمار می‌رود. تور چین را از دست ندهید. اگر قصد سفر به چین را دارید میتوانید تور چین را در سایت فاینداتور مشاهده کنید.