به عهد و پیمان خود وفا کنید (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸

سفرنامه مشهد۴

روز چهارم

امروز به باغ گیاه شناسی مشهد رفتیم. بعد از آن هم آرامگاه خواجه ربیع و آتشکده بازه هور رفتیم که نزدیک یک ساعت با مشهد فاصله داشت. این آتشکده از جمله آتشکده های دارای گنبد است که متعلق به زمان پارتیان می باشد. بازه در فارسی دری به معنای به قسمتی از دیواره کوه گفته می شود که خورشید از میانه باز آن طلوع می کند. راهنمایی که در آنجا بود توضیح داد که برخی بر این باورند که بنای سنگی آتشکده بازه هور متعلق به دوره ساسانی است. به مشهد برگشتیم. بعد از کمی استراحت برای نماز مغرب به حرم رفتیم و بعد از آن هم به کوه سنگی رفتیم. این پارک کوهستانی با فضای سبز زیبایی که دارد در کنار استخر بزرگش مناظر بی نظیری را برای گردشگران پدید می آورد. پیشنهاد می کنم اگر به کوه سنگی آمدید حتما طعم خاص دیزی سنگی را هم در آن تجربه کنید.

نتیجه تصویری برای باغ گیاه شناسی مشهد

روز پنجم

امروز را کلا به خرید و زیارت اختصاص دادیم. برای خرید به الماس شرق، زیست خاور، مجتمع تجاری تفریحی آسمان، مجتمع تجاری خورشید و پروما رفتیم. به نظر من تنوع و قیمتها در الماس شرق و پروما مناسب تر است. در کنار سوغاتی هایی که می خریدیم نخودچی کشمش، زعفران و زیور آلات فیروزه ای را هم فراموش نمی کردیم. برای آخرین بار مغرب به حرم رفتیم و با امام رئوف خداحافظی کردیم.
بلیط ما برای آخر شب بود پس به هتل برگشتیم و چمدانها را آماده کردیم و بعد از شام راهی فرودگاه شدیم.

نتیجه تصویری برای الماس شرق

روسیه پهناورترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد. تور روسیه را در برنامه تفریحی خود بگنجانید. اگر قصد سفر به روسیه را دارید میتوانید تور روسیه را در سایت فاینداتور مشاهده کنید.