برخي برده به دنيا مي آيند، ديگران برده مي شوند و باز عده اي به سوي برده داري جذب مي شوند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷

سفرنامه مشهد۱

با توجه به تعطیلات آخر هفته تصمیم گرفتیم سفری چند روزه به شهر مشهد داشته باشیم. مشهد را دوست دارم. بلیط هواپیما تهیه کردیم، به نظرم بهترین وسیله برای رفتن به مشهد هواپیما است چون نزدیک دو ساعت در راه هستیم و نکته ی بعد هم فرودگاه تمییز و زیبای مشهد هست که من واقعا دوستش دارم. مخصوصا ستونهای طلایی و زیبایش. با تاکسی های مشهد به هتل رفتیم ما معمولا برای اقامت هتل انقلاب را انتخاب می کنیم چون هم نزدیک حرم هست و هم اینکه قیمت مناسبی دارد و از همه مهم تر تمییز هم هست. اتاق را بدون فوت وقت به ما تحویل دادند. اتاق خوبی بود ولی پنجره ای رو به حرم نداشت. وسایل را گذاشتیم و بعد از کمی استراحت به حرم رفتیم. حرم همیشه برایم جذاب ترین جای مشهد است. پنجره فولاد، مسجد گوهر شاد، صحن انقلاب (عتیق)، صحن جمهوری، صحن نقاره خانه، صحن قدس، صحن آزادی و صحن هدایت و بقیه صحن ها هر کدام به نوعی جذاب هستند و در جای خود هر کدام شاهکار معماری ایرانی اسلامی هستند.
دلیل محبوبیت مشهد وجود حرم امام رضا (ع) در آن است، هرسال میلیونها نفر برای زیارت بارگاه امام هشتم شیعیان به اینجا می آیند.
چون این بار قصد داشتیم بیشتر از دفعه های قبل مکانهای دیدنی مشهد را هم ببینیم. بعد از ناهار به طرقبه رفتیم، منطقه ای ییلاقی که ۱۸ کیلومتر با مشهد فاصله دارد با آب و هوای لطیف، رستوران های متنوع، رودخانه، فروشگاه و باغهای میوه. برای ناهار شیشلیک، غذای مشهور مشهد را در یکی از رستورانهای طرقبه خوردیم. و در کوجه پس کوچه های طرقبه کمی قدم زدیم و برگشتیم. عصر آن روز در راه بازگشت به چالیدره رفتیم، چالیدره یکی از دره های فرعی طرقبه است. اطراف آن پر از آلاچیق است. کمی قایق سواری کردیم و بعد از آن سوار تله کابین شدیم و برگشتیم. برای شام به رستوران برادران کریم رفتیم البته همسرم ترجیح می داد که به رستوران معین درباری یا باغ سالار برویم.

روستای طرقبه

دبی از برترین مناطق توریستی دنیا به حساب می آید. تور دبی را از دست ندهید. اگر قصد سفر به دبی را دارید میتوانید تور دبی را در سایت فاینداتور مشاهده کنید.